943- Namaz, kurbet yani âlemlerin Rabbinin
emrini yerine getirmek kastıyla kılınmalıdır. Niyetin kalpten geçirilmesi veya
örneğin: "Dört rekât öğle namazını kılıyorum kurbeten ilellah"
sözünün dilde söylenilmesi gerekmez.
944- Öğle veya ikindi namazı kılınırken, öğle mi
ikindi mi olduğu belirtilmeksizin "Dört rekât namaz kılıyorum." diye
niyet edilirse, namaz batıl olur. Yine, örneğin üzerine öğle namazının kazası
farz olan kimse, öğle vaktinde namaz kılmak isterse, niyetinde kılacağı öğle
namazının eda mı, kaza mı olduğunu belirtmesi gerekir.
945- İnsan namazın başlangıcından sonuna kadar
niyetini devam ettirmelidir. O hâlde namaz esnasında "Ne yapıyorsun?"
diye sorulduğu takdirde, ne diyeceğini bilemeyecek derecede gaflet içinde olan
kimsenin namazı batıldır.
946- Namaz, yalnız yüce Allah'ın emrini yerine
getirmek amacıyla kılınmalıdır. O hâlde riyâ, yani gösteriş için kılınan namaz
batıldır; ister sırf halka gösteriş olsun diye kılınsın, isterse Allah ve halk
her ikisi de göz önüne alınarak kılınsın fark etmez.
947- Namazın bir parçası bile sırf Allah rızası
için kılınmazsa, namaz batıl olur. Allah rızası için kılınmayan bölüm ister
Fatiha ve sure gibi farz olsun, ister kunut gibi müstehap olsun fark etmez.
Hatta, eğer namazın tamamı sırf Allah rızası için kılınır, fakat halka gösteriş
olsun diye örneğin mescit gibi özel bir yerde, vaktin evveli gibi belli bir
zamanda ya da cemaat namazı gibi özel bir şekilde kılınırsa, namaz batıl olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder