225- Köpek, domuz veya ölü hayvan derisinden
yapılan kapta bir şey yemek, içmek haramdır ve o kabın abdest, gusül ve temiz
bir şeyle yapılması gereken işlerde kullanılmaması gerekir. Farz ihtiyat gereği
kap olarak kullanılmasa da köpek, domuz ve ölü hayvanın derisi
kullanılmamalıdır.
226- Altın ve gümüş kaptan yemek, içmek ve
onları kullanmak haramdır. Ama odaların süslenmesinde kullanıl-ması ve yine
insanın onları bulundurması haram değildir.
227- Altın ve gümüş kap yapmak ve bunun için
ücret almak haram değildir.
228- Altın ve gümüş kabın alım satımı ve
karşılığında satıcının aldığı para, haram değildir.
229- Altın veya gümüşten yapılmış bardak
mahfazalarına, bardaksız olarak düşünüldüğünde kap denirse, ister tek olarak,
ister bardakla birlikte onun kullanılması haramdır. Ancak bardaksız olarak göz
önünde bulundurulduğunda kap denilmezse kullanılmasının sakıncası yoktur.
230- Altın veya gümüş suyuna batırılmış kabın
kullanılmasının sakıncası yoktur.
231- Altın veya gümüşle karıştırılan başka bir
metalı kap yaparlarsa, kaptaki maden miktarı, ona altın veya gümüş kap
denilmeyecek kadar fazla olursa, onu kullanmanın sakıncası yoktur.
232- İnsanın, altın veya gümüş bir kapta olan
yemeği, başka bir kaba dökerek gerçekleştirdiği kullanım caizdir. Ama ikinci
kaptaki yemekten yemek isterse ve önceki kaptan boşaltması da altın veya gümüş
kapta yemek yemenin haram olduğundan kaynaklanmazsa, bu şekil kullanım
haramdır.
233- Nargilenin ağza alınan kısmı, kılıç ve
bıçak kını ve Kur'ân kabı altın veya gümüşten olursa, kullanılmasının sakıncası
yoktur; esans kabı, sürme kabı ve benzeri şeyler de böyledir.
234- Çaresizlik hâlinde altın veya gümüş kap
kullanmanın sakıncası yoktur. Abdest ve gusül için takiyye hâlinde altın ve
gümüş kap kullanılabilir; bazen takiyye için farz bile olur.
235- Altın veya gümüşten mi ya da başka bir
şeyden mi olduğu belli olmayan bir kabı kullanmanın sakıncası yoktur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder