1159- Kendi ihtiyari ile farz namazı kesmek
haramdır; fakat malı korumak, mal veya cana yönelik bir zararı önlemek için
olursa, sakıncası yoktur.
1160- İnsanın kendini koruması veya
korunması gereken bir kimseyi veya bir
malı muhafaza etmesi namazı boz-madan mümkün olmazsa, namaz
bozulmalıdır. Fakat namazı önemsiz bir mal için kesmek mekruhtur.
1161- Borçlu kimse vakit müsaitken namaza
başladıktan sonra alacaklı ondan alacağını isterse, namaz hâlinde borcunu
verebildiği takdirde, vermelidir. Eğer borcu vermek namazı kesmeden mümkün
değilse, namazı kesip bor-cunu vermeli ve daha sonra namazı kılmalıdır.
1162- Namazda caminin necis olduğu anlaşılınca
bakılır: Eğer vakit dar olursa, namaz tamamlanmalı ve daha sonra necaset
giderilmelidir. Fakat vakit müsait olur ve necaseti gidermek namazı bozmayı
gerektirmezse, namaz vaziyetinde necaset temizlenmeli ve daha sonra namaza
devam edilmelidir ve eğer namazı bozmayı gerektirirse, namazın kesilip caminin
temizlenmesi ve daha sonra namazın kılınması gerekir.
1163- Namazı kesmesi gereken kimse namazı
tamamlayıp kesmezse, günah işlemiş olur; ama kıldığı namaz sahihtir. Ancak müstehap ihtiyat gereği namazı
iade etmelidir.
1164- Rükûya tam olarak eğilmeden önce ezan veya
i-kameti okumadığını hatırlayan kimsenin vakit müsait olduğu takdirde, ezan
okumak veya ikamet getirmek için na-mazı kesmesi müstehaptır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder